איך לבנות קהילת מיתוג ולייצר אימפקט – 4 שיטות עבודה כדי להצמיח את השיווק בדיגיטל בזמן משבר הקורונה

איך לבנות קהילת מיתוג ולייצר אימפקט שיטות עבודה כדי להצמיח את השיווק בדיגיטל בזמן משבר הקורונה
איך לבנות קהילת מיתוג ולייצר אימפקט שיטות עבודה כדי להצמיח את השיווק בדיגיטל בזמן משבר הקורונה

שיתוף פוסט זה

קהילה בדיגיטל של המותג שלך זו הדרך של העתיד, שהקורונה עם השפעותיה קרבה אלינו יותר מתמיד. הקהילה שלך בדיגיטל מאפשרת לך להביא את כל פוטנציאל הלקוחות, בכל הגילאים, מכל הרקעים, האזורים, לא משנה אם הם עובדים מהבית או במשרד. אחוז המשתמשים ברשת ומחוברים עלה משמעותית, מאז הקורונה הגיעה לחיינו. וסביר להניח שהמהפכה הזו פה להישאר.

דרך קהילה בדיגיטל אפשר לגעת בכל מי שבעל אותו עניין, ויש לו יכולת להיות לקוח שלך או שגריר שלך שיביא לך יותר לקוחות, ולהגדיל את אחוזי החשיפה של המותג שלך בצורה משמעותית. במאמר זה אציג 4 שיטות עבודה שיעזרו לך לייצר בסיס לקהילת מיתוג.

האימפקט של קהילת מיתוג, עם האסטרטגיה הנכונה יכול להגיע למאות אלפי חברי קהילה, שחלק מהם ידברו על המותג, הבעיה שפתרת להם והערך שנתת להם – ובכך ליצור מעגלי השפעה, שיגדלו אקספוננציאלי, בדיוק כמו הקורונה, ולתרגם אותם להצלחה של המותג שלך.

מחקר של אונ' מישיגן מראה כי מותגים משיגים 19% יותר לקוחות משלמים דרך קהילות ברשת. אם יודעים לעשות את זה נכון, רואים בקהל שאתם באים לתת לו שירות ולפתור לו את הכאב, ובעיקר לא מפסיקים לתת מהידע שלכם ולייצר את הקשר והשיח האישי בקהילה שלכם זה כלי שיווקי שמצמיח את המותג בעצמו.

מעל 70% מהמותגים הגדולים בעולם כבר הבינו את הפוטנציאל הטמון בכך (לפי מחקר של Demand Metric), בנו צוות של קהילות, וממשים את סוד הקסם של שיווק בדיגיטל עדכני ומחובר לצרכנים. הדבר היפה ביותר ביצירת קהילה, זה שאתה רואה בכולם (הלקוחות, השותפים המסחריים, המתחרים, הקהילות המקבילות וכו') שותפים לדרך, ובמקום למכור להתאמץ להשיג ליד מעוד דף נחיתה, המעגלי השפעה של הערך שאתה נותן עושים את שלהם ומוכרים הרבה יותר. זה סוד סודו הכמוס של שיווק בדיגיטל מעודכן ורלוונטי, שגם עושה את העולם טוב יותר כי הוא מאפשר שיתוף מידע וערך רב יותר.

4 שיטות עבודה שיעזרו לך לבנות בסיס לקהילה שלך ולגדול אונליין בזמן תקופת הקורונה:

  1. שיתוף ידע בחינם:
    יש בעולם השיווק בדיגיטל שלל כלים ואפשרויות כדי למכור ידע, מותג שרוצה לבנות בסיס ואמון עם הקהילה שלו, צריך לשחרר את התבנית של משפכי מכירה אגרסיביים וספירת לידים. לבצע שינוי מחשבתי שהדרך להגיע ללב הקהל היא מתן ערך רב ופתירת בעיות, כאבים ופחדים, דרך מתן תוכן איכותי ושיתוף ידע. נעודד את חברי הקהילה לשתף מהידע שלהם ועל הדרך גם נייצר מקום ללמוד מהם, נשפר את התוכן מהביקורת והערות שלהם, בשביל צרכיהם המעודכנים. וכל הזמן נחשוב: מה הסיבה שחברי הקהילה שלנו הצטרפו? מה הם רוצים ללמוד? מה הכי מעניין אותם? איזה דברים אטרקטיביים וייחודים אני יכול לתת להם? מחקרים מראים כי 73% מחברי קהילת מותג סומכים בדרך זו ונותנים אמון למותג. עקביות בשיח ישיר, התאמת התוכן ויצירת אקסקלוסיביות קהילתית יגדילו את האימפקט של המותג בצורה משמעותית.

  2. שיטת מעגלי ההשפעה ותכנון הפצת התוכן:
    תחשבו על זה רגע, מי לא היה מספר לחבר שלו על הקהילה שלכם, כל עוד כל הזמן היה מקבל ממנה ערך בלתי נגמר? לכל הפחות זה יעלה בשיחה במעגלים שלו. תוכלו לספר על הערך האדיר הזה אצל קולגות, בפודקאסטים, בבלוגים, במאמרים, בוובינרים שאתם משתתפים בהם וברשתות החברתיות. אם תשקיעו מספיק בתוכן שמלהיב את הקהל שלכם – ובתכנון ההפצה של "שמועת הקהילה" – מעגלי ההשפעה יעבדו חזק, עבורכם. וכל מי שמתעסק בשיווק יודע ששיטת "מפה לאוזן" שבה החבר מספר לחבר הם ממירים ב92% מכל אקט שיווקי שאתם תעשו. סביר להניח שכבר יצירתם קשר של אמון עם עוקבים, חברים ובני משפחה שחולקים את אותו עולם, שרוצים לעזור לכם להצליח – הם יכולים להיות הגיוס הראשון שלכם לקהילה, בתנאי שיצרתם בומבה של ערך ותוכן רלוונטי אליהם טרם התחלתם.

  3. מעורבות גבוהה:
    הדבר החשוב ביותר ביצירת קהילה, היא עקביות. ברגע שנוצרת קהילה, הדופק שלה לא מפסיק, ועליכם כמובילי קהילה לתכנן מראש את התוכן, הערך, השיח ולעודד מעורבות של חברי הקהילה. בהתחלה, השתמשו בהנעה אישית לפעולה וצרו תקשורת ישירה עם מי שבחר להכנס. התעניינו בעולמו, העצימו אותו, הציעו לו נטוורקינג עם חברים אחרים, פוסטים שנמצאים בקהילה ותעזרו לו להתחבר אל המותג והקהילה שיצרתם. במעורבות שלכם ענו לכל פוסט, הודעה והדגישו את החשיבות של השיתוף ידע, תקשורת ישירה ואת הכלים והנכסים שהקהילה מתנהלת בהם. אל תהססו לשאול את הקהילה ולראות בהם שותפים לדרך, ליזום להם אירועים אופליין, לעלות בלייב כדי לייצר חיבור אישי. ככל שהיא תגדל, תבנו רשת חברי קהילה שיהיו שגרירים שלכם, מעורבים יותר שכבר יצטרפו למתן הערך בתחום, ויעזרו לכם לגדול.

  4. שיתוף ידע בקבוצות והשתתפות בקהילות אחרות:
    הופיעו בקבוצות אחרות ותנו ערך, בנו מערכת יחסית עם קולגות, שותפים לדרך, מותגים ואפילו מי שראיתם בהם "מתחרים". בעולם החדש, כולם מרווחים: הקשר והשיתוף יאפשר לאחרים להתחבר אל הקהילה שלכם, בה יצרתם פרספקטיבה ומומחיות שהיא בלעדית לכם. כך כולם צומחים במעגליות, לומדים ומקבלים כלים ותוכן לצמוח אונליין.

    ניהול קהילה הפך למקצוע מבוקש, שמתחיל בתכנון ואסטרטגיה: מה המטרות, מה אתה רוצה להשיג ואיזה כלים ורשתות תבנה הקהילה שלך. קבוצה בפייסבוק היא אחת מהכלים, אך בהחלט לא רק. ניהול קהילה דורש תכנון על קהל הפוטנציאלי, מיפוי, חשיבה איך מתבצע תהליך ההיכרות, מה גאנט התוכן ואיך ואיפה נוצר השיח ובאיזה כלים ונכסים נפעל. מכל הסיבות שאמרנו, לגמרי כדאי להעמיק בו ולהתחיל לבנות את הקהילה שלכם.

    אליאב.

נשארים בקשר

אם יש לכם שאלות, רוצים לחלוק מהידע שלכם או לקבל תכנים נוספים כדי להצליח לגדול ולהצמיח את המותג שלכם דרך שיווק בדיגיטל - מוזמנים לקהילת החברים של השדון האגדי.

שתפו לחברים ומשפחה

שנישאר בקשר?

הצטרפו וקבלו עדכונים על עוד תכנים שיעזרו לכם לצמוח אונליין

תכנים שעשויים לעניין אתכם

12 אסטרטגיות כדי שהמותג שלך יבלוט ב2020
שיווק בדיגיטל

12 אסטרטגיות כדי שהמותג שלך יבלוט ב2020

שיטות עבודה מומלצות מהמותגים המצליחים ביותר בעולם. נתונים סטטיסטיים, עובדות ונתונים ששווה להכיר על שוק הבריאות, 12 אסטרטגיות שיעזרו לכם לבנות את המותג ולהבליט אותו ב2020.

4 דרכים שאוטומציה שיווקית יכולה לשפר את חווית הלקוח ולחסוך במשאבים
שיווק בדיגיטל

4 דרכים שאוטומציה שיווקית יכולה לשפר את חווית הלקוח ולחסוך במשאבים

אין כמעט חברה בישראל או שירות בישראל שאין לו מתחרים, המידע, מגוון האפשרויות, הזמינות והמחירים התחרותיים מחייבים אותנו לחשוב כמה צעדים קדימה ולפרוץ את הדרך כדי לקלוט את הלקוחות הפוטנציאליים, לגעת בהם בנקודה המתאימה. פיצוח הערך המדוייק עבור הלקוח הוא אתגר משמעותי שהשוק רווי בכל כך הרבה מתחרים. כלי האוטומציה השיווקית מאפשרים לנו למשוך לקוחות פוטנציאליים, לקלוט אותם כמו שצריך, להתאים להם את המסרים והתוכן, ובסוף להגדיל את סיכויי הסגירה וההמרה.

בואו נצמיח ונקדם את המותג שלכם

תאמו פגישה ראשונית עכשיו